Yang Terindah

Views:
Video Information

video 

Apa kabar cinta?
Masihkah tetap untuk-NYA?
Apa kabar rindu?
Masihkah tetap untuk surgaNYA?
Apa kabar hati?
Masihkah sesejuk dan sebening embun pagi?
Bermadah aku di pagi hari ini

Apa yang Yang Terindah sangat tu..?
Sebenarnya apa yang aku khuatirkan pada hari-hari sebelumnya rupanya menjadi hari yang terindah hari ini.

Jumaat, 27 Mei 2011

Majlis akad nikah bapa saudara sebelah ayah telah selamat diijab kabul kan.


video

Rasa teruja juga dengan majlis tersebut.Pelbagai situasi berlaku.Namun hilaian tawa,suka-suka memeriahkan lagi majlis tersebut.


Aku hanya lah sebagai Jurugambar yang langsung tidak bertauliah.haha.Jika aku ditempat beliau rasanya itulsh Hari Yang TerIndah apabila menjadi Raja sehari.

Sabtu & Ahad
28 - 29 Mei 2011

Selesai Solat Magrhib di surau aku dan ahli surau yang 5 6 orang telah sepakat untuk untuk mengambil upah membersihkan halaman sebuah rumah.Dan duit itu nanti disalurkan pada surau untuk penambaikan untuk digunakan pada bulan Puasa nanti.

Halaman Rumah
Dalam rumah
Alhamdulillah.Terasa macam tidak percaya.Dahulu walaupun naik turun tangga dah semput,even nak tendang bola pun tidak larat.Tetapi hari itu dari pagi sampai hingga ke petang,aku terasa macam orang normal yang sihat.Dua hari yang penuh bermanfaat dan rasanya kesihatan 100% bertenaga.Betul2 hari Yang Amat Indah.Subhanallah.Bukti kekuasaan Allah
 
Isnin 30 Mei 2011

Hari kenduri di rumah "toki"..Tak banyak gambar aku dapat rakamkan.Semput dan tak bermaya..Tapi Digagahkan juga Senyuman ini.Situasi sebegini yang aku khuatirkan untuk hari esok.Masih ada waktu kah untuk aku memohon ampun atas dosa lalu.??..Tetapi masih lagi diberikan nafas untuk melihat dunia pada hari ini.Indah sungguh rasanya.uhhuhuu.

4 hari yang begitu Indah.Dengan suka tawa,hilaian manje ahli keluarga,Terasa bahagia.
Bagaimana dengan 22 tahun yang lepas?
Berapa banyak detik yang Indah Yang Allah bagi pada aku.?
Pernah kah aku bersyukur.

Dan Bagimana untuk lagi 10 tahun akan datang?
Masih adakah Rasa Indah yang Allah nak bagi pd aku?

Kesimpulannya
Allah itu maha pemurah dan segalanya.Walaupun kesilapan & kealpaan yang kita lakukan hari ini,tetapi DIA masih lagi  membalas dengan nikmat-nikmat dunia Yang INDAH.

"Barangsiapa yang menguruskan hubungan antara dirinya dengan Allah, niscaya Allah akan memguruskan hubungan antara dia dan manusia semuanya. Barangsiapa yang memyelesaikan urusan akheratnya, niscaya Allah akan memyelesaikan baginya urusan dunianya. Barangsiapa yang selalu menjadi penasihat yang baik untuk dirinya sendiri, niscaya Allah akan menjaganya dari segala bencana"

Cinta & Rindu lah Pada Allah.
Cinta ibarat menggenggam setangkai bunga mawar..semakin keras kita menggenggamnya akan semakin terasa duri yang menusuk tetapi semakin lemah kita menggenggamnya akan semakin mudah angin menerbangkannya


~ Wallahualam ~



Filed Under:
Similar Videos

Jana Pendapatan,Tanpa Modal

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...