Kata Hati

Views:
Video Information
Hari ini aku terbaca sebuah artikel..Sedang aku asyik membaca, terasa ada sesuatu yang hangat keluar dari kedua kelopak mata ku..hampir aku tidak menyedari..aku menangis.."Aku Menangis..!!!!!!!" but why??...Sblm ni aku tidak putus2 meminta petunjuk dari Penciptaku,

  Aku Tertanya dalam Hati sendirian "apakah itu adalah suatu ketentuan yang akan membawa suatu sinar  kebahagian dalam hidup aku ataupun suatu ujian Mu Ya Allah untuk aku lebih mendekatkan diriku padaMu Ya Rabbul Izzati"..Hari berganti hari..tatkala bersama kwn2 ku aku tersenyum,tp senyum itu seakan-akan kosong dan tidak bermkna..

 Harapan y menggunung hmpir 7 tahun tersemat dalam hati aku..dan ia akan terus tersemat dan akan ku simpan nya dlm hati aku ini smpai..........?..Perasaan pertama yang Allah bagi pd aku y buat aku "gila"..[bkn cm org y x betul tu,its like..urmm..its compicated lorr]..ibarat perjalanan kisah hidup aku ni seprti lagu dri penyanyi gio tu..wah...klo dgr je msti x blh tido..suka sorg jer..kehkeh...

Aku tidak putus berdoa wlpn trase sukar utk aku bngun di tengah mlm tatkala semua org lena diulit mimpi masing-masing.Tp itu bkn lah penghalang bg aku untuk berusaha mencari keredaan ilahi..selama ini aku hidup di dunia kepunyaan Allah ni,boleh dikatakan selama 17 tahun aku "tidur"..aku tidak pernah merasa syukur y teramat pada penciptaku sehingga suatu hari tu suatu peristiwa y membuatkan aku terfikir akan kebesaran dan kekuasaan Allah..Subhanallah..

Hari berganti hari,bulan bertukar bulan rmai rakan2,guru-guru ditempat kerja aku memberikan ku semangat utk terus tabah dan sabar ats ujian Allah..itulah y membuatkan semngat aku terus utuh untuk bertahan..

Dan suatu hari aku "Ter" sapa la suatu teman y sdh lama x bersapa..wahh..hahaha..dia bnyk memberikan ku semngat baru dan harapan..Membuatkan aku lebih yakin pada penciptaku..trsa diriku ini amat tidak berkuasa,tidak bermaya,rasa terlalu kecil..siapalah kita sbg hamba Allah untuk menentang nya..Fuh..kami terus berhubung..Dan mengigngatkan aku kenangan-kenangan dulu-dulu..Dulu mmg ssh nk bertgur sapa wlpn satu sekolah + satu persatuan...aku ni klo ngn budak yang lebih pandai pada aku mmg ssah tuk aku tgur..sb rs malu..hhahaha. =).....begitulah..dan suatu hari terbaca la suatu artikle..terasa lemah sgt..huhhh....

Aku mampu bersabar dan aku berfir sblm tidur..adakah itu suatu petunjuk y Allah Bagi pd aku..atau mainan perasaan..."yela setan ni mmg suka klo wat2 keliru org ni..urrr"..."..Akhirnya aku buat keputusan..aku harus mencari Cinta Allah terlebih dahulu..itu lebih penting dari segala galanya..apa aku rasa sblm ni adlh mainan perasaan...kot..entah..Mybe la..??..Namun aku lgsg tidak ambil hati..

Apa y aku ingin sampaikan disni..Allah tidak akan mensia-siakan Hambanya yang selalu mengingati PadaNYA + Patuh Pada AgamaNYA + Ikut SuruhanNYA - Tingalkan LaranganNYA = Syurga Lah hadiah nya..Insyallahutaala.....Sesungguhnya Apa yang Allah rancangkan Tuk hambanya itu adlah sebaik2 perancangan sejak azali lg..semalam aku menonton satu forum ni.dan tertarik akan ayat ni..ayat dari surah nur ayat 26 ..



Lazimnya) perempuan-perempuan yang jahat adalah untuk lelaki-lelaki yang jahat, dan lelaki-lelaki yang jahat untuk perempuan-perempuan yang jahat dan (sebaliknya) perempuan-perempuan yang baik untuk lelaki-lelaki yang baik, dan lelaki-lelaki yang baik untuk perempuan- perempuan yang baik. Mereka (yang baik) itu adalah bersih dari (tuduhan buruk) yang dikatakan oleh orang- orang (yang jahat) mereka (yang baik) itu akan beroleh pengampunan (dari Allah) dan pengurniaan yang mulia.

“maka kubermohon padaMU, ya Allah, bantulah hati ini memahami, menghayati dan merasai keindahan takdir-MU. Jadikanlah aku hamba yang sebenar-benarnya hamba – yang pasrah dan menyerah, seluruh dan sepenuh.” ~

moga ku punya kekuatan untuk menerima cintaMU itu...insyaAllah
Filed Under:
Similar Videos

Jana Pendapatan,Tanpa Modal

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...