biAr cinTaku bErSaMa rEdHa iLaHi

Views:
Video Information
Bismillahirrahmanirrahim..
Assalamualaikum wrh wbt..


Dalam kedinginan suasana malam yang hanya bunyi-bunyi cengkerik kedengaran,duduk saya menadah kedua tangan ke langit,Air mata tak tertahan sebenarnya.. Kehidupan ini terlalu singkat buat kita, mungkin esok, lusa, nyawa yang di beri pinjam Allah ini, di ambil semula.. Sering saja doa ini menjadi titipan saya..



Ya Allah, hidupkanlah daku selagi hidup itu lebih baik bagiku, dan matikanlah daku apabila mati itu lebih baik bagiku.." (Riwayat Bukhari dan Muslim)



Mengingati mati itu membuat diri tersedar akan dosa-dosa pada Allah, manusia dan alam semesta.. Pabila terasa diri terlalu khilaf, selagi tidak memohon maaf, selagi itu hati tidak pernah tenang.. Apatah lagi, kesilapan yang kita lakukan adalah terhadap insan-insan kesayangan kita..
 
Malam ini, air mata mengalir lagi.. Terasa dosa-dosa menghambat hati menjadi tidak tenang.. Hanya mampu menangis.. Hanya Allah teman setia yang sedikit pun tidak pernah jemu menjadi pendengar setia saya, malah terlalu banyak kebaikan yang Allah hadiahkan dlm hidup saya.. Alhamdulillah..

Hati tenang apabila meluah padaNya.. Allah adalah segala2nya dalam hidup saya., alhamdulillah, ketenangan muncul dalam diri saya.. Jasad saya longlai.. Tulang dalam badan ini seolah-olah hampir reput.. Sakit itu sudah kebiasaan ujian Allah utk saya yang masih lalai dengan dunia.. Tapi saya tak mahu 'mati' sebelum mati yang sebenar..

Sebenarnya, saya tak mahu penghidupan saya ini utk membebankan insan kesayangan saya.. Bagaimanapun,itulah hikmah di ciptakan cinta dan kasih sayang dlm diri manusia, untuk saling bantu-membantu.. InsyaAllah, hanya dlm keperluan sahaja saya akan minta tolong kalian yang sgt baik hati.. Dan InsyaAllah, saya akan jadi saksi di akhirat kelak, bahawa sahabat-sahabat dan insan-insan kesayangan saya ini terlalu banyak kebaikan terhadap saya..

Penulisan adalah sebahagian dari hati saya.. Saya tak pandai tunjuk rasa saya pada manusia.. Sering saja saya seperti tidak punya perasaan, jauh di sudut hati, akal dan emosi sentiasa berputar tanpa henti.. Andai kalian pernah melihat saya menangis, itulah saat di mana saya tidak tahan menangis di dlm hati..

Kdg2, terasa juga ingin di pujuk dengan lembut ketika menangis kerana kesedihan yang terlalu dalam.. Tapi, siapalah saya sebagai manusia untuk berharap.. Allah lah sebaik-baik pemujuk hati saya di samping saya turut bina kekuatan dengan izin Allah..

Wallahualam.


*have to sleep now,besok seawal 4 pagi sudah kene bangun,Ada program 'membersih hati',mungkin..


Filed Under:
Similar Videos

Jana Pendapatan,Tanpa Modal

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...