Cinta Hati

Views:
Video Information
Cinta Hati 





Sabda Nabi s.a.w yang dirindui dan dicintai:   


“ Mata itu mengalirkan air mata dan hati itu berdukacita. Tetapi kami tidak akan mengatakan (mengucapkan), melainkan apa yang diredhai oleh Tuhan kami.”
(Bukhari & Muslim)


Sejauh manakah hubungan kita dengan Allah?

Melalui hari-hari dalam hidup, memang kita tidak dapat lari dari masalah. Masalah yang perlu diselesaikan, bukan dilupakan tanpa penyelesaian. Dalam tidak sedar atau sedar mungkin kita pernah merungut, mengeluh, marah atau tidak puas hati dengan apa yang berlaku. Kita selalu meminta…. Meminta urusan dimudahkan, meminta hajat ditunaikan, meminta bantuan disegerakan. Dan sebagai hamba Allah, sudah tentu semuanya kita minta padaNya.

Tapi, apakah yang telah kita berikan pada Allah sehingga kita mahu segala yang diminta diberi?

Apakah pengorbanan yang kita lakukan kepada Allah untuk segala rahmat yang mengelilingi kita setiap detik?

Apa tidakkah kita malu untuk terus meminta sedangkan kita tidak memberi apa-apa?

Apapun Jagalah Allah, maka Allah akan menjagamu. Ingatlah bahawa kita tidak punya apa-apa di dunia ini. Semua yang ada bukan milik kita. Hatta diri kita sendiri juga bukan milik kita. Setiap sendi yang digerakkan, setiap titis darah yang mengalir, setiap degupan jantung, setiap kelipan mata, setiap langkahan kaki…maka yang mana satukah milik kita?

Hati ini terkedu
Mulut ini membisu
Mata ini jadi kaku

Ya Allah, Tuhan yang aku berada di bawah kekuasaanMu
Janganlah Engkau lepaskan tanganMu dariku

Hanya padaMu tempat aku bergantung
Hanya padaMu tempat aku berharap
Hanya padaMu tempat aku mengadu
Hanya padaMu tempat aku pautkan hatiku
Hanya padaMu tempat aku melepaskan resah gelisahku

Aku mohon padaMu
Aku pinta padaMu
Aku rayu padaMu

Ya Allah cinta hatiku
Jangan Ya Allah
Jangan sekali-kali
Engkau gelincirkan hatiku, setelah Engkau berikan hidayahMu
Penuhkan hati ini dengan rasa cinta dan rindu padaMu
Ya Allah cinta hatiku
Sungguh, aku cinta padaMu

Dan apabila hamba-hamba-Ku bertanya kepadamu tentang aku, Maka (jawablah), bahwasanya Aku adalah dekat. Aku mengabulkan permohonan orang yang berdoa apabila ia memohon kepada-Ku, Maka hendaklah mereka itu memenuhi (segala perintah-Ku) dan hendaklah mereka beriman kepada-Ku, agar mereka selalu berada dalam kebenaran. (Surah Al-Baqarah:186)

Di manakah Allah di hati kita ?






*kenapa ada orang sebegini rupa.hidupnya y selalu buat orang susah..Apakah Matlamat hidupnya..Dimanakah Sifat Sabarnya..Dimanakah Sifat-Sifat Dia sebagai seorang Pemimpin..Apakah Dia tidak terfikir akan hati dan perasaan Orang...
Apakah.....
Kenapakah....
Aku Berdoa agar Insan ini Akan dikurniakan "Cinta Hati"
Insyallah...
Filed Under:
Similar Videos

Jana Pendapatan,Tanpa Modal

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...